Skip to main content
Participant
April 29, 2023
Question

exporteren van foto's in Lightroom Classic

• April 29, 2023
  • 1 reply
  • 249 views

Bij het exporteren van foto's in Lightroom Classic naar een harde schijf, zijn de bestandsnamen niet juist, zeer vervelend, veel tijd nodig om elke foto de naar handmatig te veranderen, ik heb dit probleem gekregen na de laatste update, wanneer ik al de foto selecteer en wil de naam veranderen (aanpassen) lukt het ook niet, ik werk met een Apple desktop en met Ventura. Dit is een fout in Adobe Lightroom Classic. 

This topic has been closed for replies.

1 reply

ThiriLTAuthor
Participant
April 29, 2023

Bij het exporteren van foto's in Lightroom Classic naar een harde schijf, zijn de bestandsnamen niet juist, zeer vervelend, veel tijd nodig om elke foto de naar handmatig te veranderen, ik heb dit probleem gekregen na de laatste update, wanneer ik al de foto selecteer en wil de naam veranderen (aanpassen) lukt het ook niet, ik werk met een Apple desktop en met Ventura. Dit is een fout in Adobe Lightroom Classic. Voorbeeld fout: LOT 2023-04-27 Beveren Cortewalle test-2B63A2304-2.jpg het moet LOT 2023-04-27 Beveren Cortewalle test-B63A229.jpg zijn.

JohanElzenga
Community Expert
Community Expert
April 29, 2023

Bij het exporteren krijg je in het export dialoogvenster de optie om de bestandsnaam te veranderen. Kennelijk doe je daar iets fout. Je kunt voor allerlei bestaande 'templates' kiezen, en je kunt er zelf eentje maken. Je voorbeeld zegt niets zonder dat we weten wat je gekozen hebt, dus voeg een screenshot toe van dat export dialoogvenster.

-- Johan W. Elzenga