Skip to main content
Known Participant
January 4, 2023
Question

Importeren in LrC onderdeel Toevoegen is niet meer toegankelijk na updaten

• January 4, 2023
  • 1 reply
  • 358 views

Bij importeren in LrC gebruikte ik het onderdeel Toevoegen om de fotoos vanuit een externe harde schijf te bewerken. Dus geen kopieren, verplaatsen of kopieren als DNG.

Na updaten vandaag is hiervoor slechts het onderdeel kopieren beschikbaar. Om onnodig kopieren te voorkomen wil ik graag Toevoegen terugkrijgen om fotoos in LrC te importeren zonder extra kopieerruimte te gebruiken.

Hoe kan ik Toevoegen opnieuw herinstalleren?

This topic has been closed for replies.

1 reply

dj_paige
Legend
January 4, 2023

Photos on camera cards and other types of removable disks cannot be imported via ADD. What counts as a "removable disk" and a "camera card" changes over time, and also depends on how your operating system sees the device.

Where are the photos you are trying to import such that you can't use ADD? Please be specific. What kind of disk is it?

Also please give us the version NUMBER of Lightroom Classic and the version NUMBER of your operating system. We need the version NUMBERs and not words like "lastest" or "current".

Known Participant
January 4, 2023

De fotoos heb ik geplaatst op een PSSD-schijf van Samsung (1Tb) Deze gebruik ik altijd al voor importeren op LrC

De LrC versie is 12.1 en de iMac-besturingssysteem is Ventura 13.1. Wat betekent trouwens ADD?

Ik beschreef eerder de methode die ik gebruikte om fotoos op LrC te importeren vanuit een daarvoor gemaakte map op de PSSD-schijf en kon op Toevoegen klikken bij LrC. Na de update naar 12.1 (voorheen 11.2 Ircat) is deze mogelijkheid niet meer beschikbaar. Het waarom ervan is ook niet te achterhalen.

dj_paige
Legend
January 4, 2023

Can you please show us a screen capture of the ENTIRE Import dialog box? Please use the "Insert Photos" icon to include your screen capture in your reply. Do NOT attach files.