Skip to main content
Known Participant
November 1, 2021
Question

Obtaining originals via synchronization

• November 1, 2021
  • 1 reply
  • 490 views

de foto's op mijn laptop (Macbook air) die ik bewerkt heb in LrC worden na synchronisatie beschikbaar op de iMac maar dan alleen de voorvertoningen van de foto's. Zo kan ik de foto's niet bewerken in Ps op de iMac. Ik heb de RAW-bestanden al opgeslagen in de iMac maar dan moet ik per foto in LrC de bijpassende locatie gaan zoeken. Niet te doen bij veel foto's. Hoe kan de synchronisatie geregeld worden om naast de voorvertoningen ook de originele bestanden via LrC beschikbaar zijn (zonder te zoeken) 

This topic has been closed for replies.

1 reply

JohanElzenga
Community Expert
Community Expert
November 1, 2021

Lightroom Classic werkt met lokale bestanden en een lokale catalogus. Als je die op twee computers wilt gebruiken kan je ze het beste op een externe harde schijf zetten, die je dan op de gewenste computer aansluit. Synchroniseren via Lightroom (desktop) is niet echt een optie, zoals je al gemerkt hebt.

-- Johan W. Elzenga
Known Participant
November 1, 2021

Dank je voor de snelle reactie. Bij de synchronisatie zijn wel de voorvertoningen meegegaan. Ik heb de foto's daarna op een externe harde schijf gezet maar moet nu elke foto opzoeken en koppelen aan de LrC gegevens ervan. Anders kan ik de foto's niet meer verder bewerken in Ps. Wellicht is er een oplossing om de gesynchroniseerde LrC voorvertoningen met een eenvoudige handeling te koppelen aan de later toegevoegde foto's op de iMac (externe harde schijf)

JohanElzenga
Community Expert
Community Expert
November 2, 2021

Je moet geen individuele foto's koppelen, maar hele mappen. Als je een 'topmap' koppelt, is de complete hierarchie van submappen in één klap ook gekoppeld. Zie https://www.lightroomqueen.com/lightroom-photos-missing-fix/

De link is wel naar een Engels site (zoals dit eigenlijk ook een Engels forum is). Als je het Engels niet voldoende beheerst, zou ik je aanraden om mijn 'Het Lightroom Classic boek' bij Apple aan te schaffen.

-- Johan W. Elzenga