Skip to main content
Participant
November 6, 2023
Question

problème sur Lightroom sur la couleur noir

• November 6, 2023
  • 1 reply
  • 218 views

Bonjour je viens de faire la mise à jour sur lightroom et depuis j'ai un gros problème quand sur une photo il y a une couleur noir à chaque fois que je met de la "Tonalité" en NOIR ou que je fasse la "Correction du Voile" la couleur Noir de la photo brille comme si elle etait brillante alors que la photo originale ne l'ai pas du tout. Et même dès que j'importe la photo elle est mieux en originale que que je l'importe sur Lightroom suite à la couleur noir de la photo.

Comment faire s'il vous plait?

This topic has been closed for replies.

1 reply

Rob_Cullen
Community Expert
Community Expert
November 6, 2023

Your problem might be the same as reported here-

https://community.adobe.com/t5/lightroom-classic-bugs/p-artifacts-resembling-clipping-warnings-odd-bright-colored-pixels-in-shadow-areas-older-macs/idi-p/13865745

The link contains this quote-

"This appears to occur on Lightroom 12.4 and later on very old Macs ( 8 Years and older) due to out-of-date video drivers on no longer-supported/updated GPUs. Some customers report that disabling GPU restores functionality to normal. Others have reported that updating to Sonoma has provided relief.

The issue manifests as visual color artifacts in the Develop view only but should not appear on exported images."

Regards. My System: Windows-11, Lightroom-Classic 15.1.1, Photoshop 27.3.1, ACR 18.1.1, Lightroom 9.0, Lr-iOS 10.4.0, Bridge 16.0.2 .