Skip to main content
Inspiring
November 9, 2022
Answered

Foto's eerder toegevoegd - geen verdere handeling mogelijk

• November 9, 2022
  • 2 replies
  • 957 views

Ik gebruik sinds kort LR6 ... en ben niet echt tevreden. Er doen zich in het gebruik ervan veel te veel tekortkomingen voor.
Het huidige probleem waar ik mee kamp:

Ik maak een album aan en zie de donkere foto's 'eerder toegevoegd'. Vanuit dit beeld kan je echter niets ondernemen. Er is geen enkele mogelijkheid om ook maar iets te doen, geen enkel commando kan gegeven worden.

This topic has been closed for replies.
Correct answer raoulh60245238

Ik heb wel via een omweg een oplossing gevonden.
1. verwijder het album
2. creëer het album opnieuw
3. ga naar de recent toegevoegde foto's (daar zijn ze wel normaal zichtbaar) - BELANGRIJK

4. ga naar de filmstrip, duid ze allemaal aan, en zeg dan met de rechtermuisknop om ze aan het betreffende album toe te voegen.
Wel een omweg maar het werkt.
Ik ben er van overtuigd dat er een bug inzit.
Ik had ook bij het hierboven getoonde beeld geen rechterkant om ook maar iets te doen. Enige mogelijkheid is een annulering ... maar dat helpt niet. Dus een 'bug'.

2 replies

Rob_Cullen
Community Expert
Community Expert
November 9, 2022

Your screen-clip shows the IMPORT/ADD dialog.

You cannot IMPORT photos more than once.

Photos will be dark / greyed out in the Import screen if they have been imported before.

Click on [Cancel] to exit out of the Import screen, and the photos should be visible to edit.

To see Folders and Albums click on the icon top-left.

Regards. My System: Windows-11, Lightroom-Classic 15.1.1, Photoshop 27.3.1, ACR 18.1.1, Lightroom 9.0, Lr-iOS 10.4.0, Bridge 16.0.2 .
Inspiring
November 10, 2022

Dat is dus niet het geval. Wanneer ik op het album klik (in de lijst van albums) zitten er "0" foto's in dat album en heb ik de mogelijkheid om de foto's er in te slepen. Wanneer ik ze dan invoer (slepen) zijn ze grijs. Ze zijn dan 'zogezegd' al aanwezig terwijl ze dat niet zijn. Er is geen enkele actie mogelijk om ze zichtbaar en bewerkbaar te maken. Volgens mij een bug.

raoulh60245238AuthorCorrect answer
Inspiring
November 10, 2022

Ik heb wel via een omweg een oplossing gevonden.
1. verwijder het album
2. creëer het album opnieuw
3. ga naar de recent toegevoegde foto's (daar zijn ze wel normaal zichtbaar) - BELANGRIJK

4. ga naar de filmstrip, duid ze allemaal aan, en zeg dan met de rechtermuisknop om ze aan het betreffende album toe te voegen.
Wel een omweg maar het werkt.
Ik ben er van overtuigd dat er een bug inzit.
Ik had ook bij het hierboven getoonde beeld geen rechterkant om ook maar iets te doen. Enige mogelijkheid is een annulering ... maar dat helpt niet. Dus een 'bug'.

melissapiccone
Community Expert
Community Expert
November 9, 2022

Are you on a desktop in the app? It looks like you are selecting images. Your screenshot doesn't look right - you should be able to edit on the right. 

Melissa Piccone | Adobe Trainer | Online Courses Author | Fine Artist