Skip to main content
richardl89585508
Participant
October 10, 2018
Question

Mise à jour deCamera Raw dans Photoshop Elements

• October 10, 2018
  • 2 replies
  • 524 views

Bonjour,

J'ai installé PSE 2019 (actuellement en cours de période d'essai) et mis à jour, à travers l'outil Creative Cloud, Camera Raw.

Cet outil me confirme que la version 10.5 est bien installée sur mon PC.

Cependant, PSE utilise toujours la version 10.4 (Aide/Mise à jour modules externes...) et le point de menu Mises à jour est grisée.

Comment faire pour installer CR 10.5 sur mon PSE ?

Merci d'avance pour vos réponses,

This topic has been closed for replies.

2 replies

VipinGupta
Adobe Employee
Adobe Employee
October 10, 2018

Thanks for posting your concern on the forum.

Photoshop elements works independently and is not a part of Adobe Creative Cloud Suite, therefor whenever you see an update for CC, it is not necessary that you would see the update for Elements as well.

However, you would soon see a camera raw update for version 11.0 in elements, I cannot commit on the date, but not to worry and you would soon get the latest updates for camera raw on your machine.

About greying out the updates button, when there is an update available, only then you would be able to use the button to see the update. There is no need to manually check for updates, as whenever you launch the app, it checks for available updates and gives you a pop up windows with the update details and the options to update.

Please let me know in case of any queries or concerns.

Thanks

Vipin

MichelBParis
Legend
October 10, 2018

richardl89585508  wrote

Bonjour,

J'ai installé PSE 2019 (actuellement en cours de période d'essai) et mis à jour, à travers l'outil Creative Cloud, Camera Raw.

Cet outil me confirme que la version 10.5 est bien installée sur mon PC.

Cependant, PSE utilise toujours la version 10.4 (Aide/Mise à jour modules externes...) et le point de menu Mises à jour est grisée.

Comment faire pour installer CR 10.5 sur mon PSE ?

Merci d'avance pour vos réponses,