Skip to main content
pietf87275191
Participant
October 1, 2018
Question

Photoshop Emlements 14

• October 1, 2018
  • 2 replies
  • 393 views

Na de update van Windows 10 van april 2018 werkt het printmenu van Adobe Photoshop Elements 14 niet meer. Als je er op klikt, komt de volgende mededeling,

Voor de update werkte het wel goed. Ook bij alle andere programma's werkt het printen normaal. Volgens Microsoft ligt het niet aan Microsoft maar aan Adobe. Ik zou toch graag willen weten, wie hier nu schuld aan heeft en of het hersteld of aangepast kan worden. Terugzetten naar de vorige goed werkende situatie heb ik al eens uitgevoerd met succes, het printen werkte weer. Maar vandaag is die update weer geïnstalleerd en het printen werkt weer niet. Zo blijf je aan de gang. Weet iemand, wat er aan te doen is?

Piet Fransen

Mod edit: Personal email address removed

This topic has been closed for replies.

2 replies

pietf87275191
Participant
October 1, 2018

Op mijn vraag komt alleen een verwijzing naar FAQ's, waar ook niets hierover instaat. Is het nu zo moeilijk om op een duidelijke vraag gewoon een duidelijk antwoord te geven. Ik krijg de indruk dat het een zoek het zelf maar uit sessie wordt. Zowel Windows als Photoshop zijn toch duur genoeg, een beetje directe service moet dan toch ook kunnen?

MichelBParis
Legend
October 1, 2018

No mystery. Thousands of users of Photoshop and Elements have been hit by the bug in Microsoft April update for Windows 10 (1803).

You'll find one hundred posts about this in Adobe forums.

Fout: er is een geheel getal tussen 50 en 8 vereist | Elements | Windows 10

It would be enough to revert to the previous Windows 10 version to solve the problem, but Microsoft does not allow you to do that.

So, do like the hundreds of users who have used the workaround found by Adobe: Edit the registry and follow the step by step instruction in the above tech doc.

pietf87275191
Participant
October 2, 2018

Ik heb uw voorstel om het register aan te passen bekeken. Ik werk echter met Photoshop Elements 14, 64 bits, daar klopt dat verhaal dan niet. Ik heb ook niet voldoende kennis, om het register te wijzigen, tenzij er een stap voor stap handleiding voor is. Ik heb de vorige versie van Windows hersteld, dat gaf geen probleem en was vrij snel gebeurd. Alles werkt nu weer normaal, dus ook het printmenu in Photoshop Elements 14, 64 bits. Totdat Windows toch weer met die update komt, al de derde keer nu. Dit kan toch nooit de bedoeling zijn. Microsoft en Adobe zouden hierover toch eens overleg moeten hebben om de oorzaak op te sporen. Bij de vraag van Microsoft waarom terug naar de vorige versie, heb ik het probleem van Photoshop dus ook maar weer eens genoemd en dat een contact hierover ook geen resultaat heeft gehad. Groeten

October 1, 2018