Skip to main content
Participant
October 12, 2018
Question

Problème d'affichage à droite de l'écran Photoshop

• October 12, 2018
  • 2 replies
  • 418 views

Bonjour,

Depuis un moment déjà mon Photoshop Element 14 n'affiche plus à droite de l'écran les "réglages", "Effets", Textures" et "Cadres" si je travaille avec l'option "Rapide".

De même en option "Guidée", RIEN ne s'affiche plus à l'écran. Seule l'option "expert" affiche les options proposées.

Que faire ?

Mon achat date du 26 décembre 2015 et j'ai gardé le N° de commande et, bien sûr, la clé produit.

Merci

Yvon

This topic has been closed for replies.

2 replies

MichelBParis
    Legend
    October 12, 2018

Yvon,

Si vous réduisez la fenêtre, le bandeau des icones du bas appait-il ?

D'autre part, votre clé de produit est disponible sur votre compte Adobe.

Menu Aide >> Gérer mon compte.

Sur la ligne du haut, cliquer sur 'Formules'

Puis à gauche sur "Mes produits",

La clé de vos achats doit apparaître.

Participant
    October 13, 2018

Bonjour,

Le bandeau des 4 icônes apparaît mais si je vais sur "réglages" par exemple, rien ne m'est proposé (ni exposition, ni éclairage etc.)

Par ailleurs, si je vais sur "guidée" rien n'apparaît non plus. Le bouton "expert" fonctionne, lui.

Merci

Yvon

Peru Bob
    Community Expert
    Community Expert
    October 12, 2018

Restore default preferences

Preference settings control how Photoshop Elements Editor displays images, cursors, and transparencies, saves files, uses plug‑ins and scratch disks, and so on. If the application exhibits unexpected behavior, the preferences file could be damaged. You can restore all preferences to their defaults.

Note: Deleting the preferences file is an action that cannot be undone.

Do one of the following:

• Press and hold Alt+Control+Shift (Mac: Option+Command+Shift) immediately after Photoshop Elements begins launching. Click Yes to delete the Adobe Photoshop Elements settings file.
    • Go to Edit > Preferences (Mac: Photoshop Elements > Preferences > General), click the Reset Preferences on next launch button, and then click OK. When you restart Adobe Photoshop Elements, all preferences are reset to default settings.

A new preferences file is created the next time you start Photoshop Elements Editor. For information on a specific preference option, search for the preference name in Help.

from here:

Preference file locations for Photoshop Elements and Premiere Elements