Skip to main content
Known Participant
March 12, 2024
Question

Créer/réutiliser un template

• March 12, 2024
  • 2 replies
  • 424 views

Bonjour,

Je poste ce message car je me pose une question 🙂

Je suis régulièrement amené à monter des interviews avec un habillage identique pour toutes les vidéos.

Logo à tel emplacement, titre à tel moment et à tel emplacement, sous-titres avec telle typo etc.

Actuellement, je duplique un ancien projet, (en supprimant les élements dont je n'ai pas besoin (la vidéo brut de l'interview)) et je replace mes éléments.

Auriez-vous un conseil pour "simplifier" mon flux de travail ?

Ne serait-il pas possible de créer un genre de template réutilisable, contenant les transitions, les titres, le style des sous-titres ?

J'ai l'impression que le fait de dupliquer un ancien projet est du bricolage.

Autre question concernant les sous-titres. Sauriez-vous me dire s'il est possible de les positionner automatiquement ? Par exemple, si le sous-titre est :

- sur une ligne : le placer à tel endroit sur l'axe des ordonnées

- sur deux ligne, le placer à tel endroit sur l'axe des ordonnées

Merci de votre aide 🙂

This topic has been closed for replies.

2 replies

AnnikaKoenig
Legend
March 18, 2024

@Leakcim92 , bien sur!

For your graphis and titles you can create Motions Graphics templates (Mogrts). 

Right-click your graphic in the timeline and choose "Export as Motion Graphics template". You can then drag and drop your template from the Essential Graphics panel onto your timeline and reuse it again and again.

And for captions I suggest you use styles. Once you have your captions on your track, you can select one, change it to your liking in the Essential Graphics panel and then under "Track Style" in the Essential Graphics panel dropdown click on "Create style". After you gave it a name all your captions will now look like the caption you changed. If you need to make changes later you can click on the push button (arrow up), choose push changes to style in the dialog which will update all captions on the track.

Mathias Moehl
Community Expert
Community Expert
March 12, 2024

Maybe the project template workflow of my (paid) extension Automation Blocks is what you need?

See https://docs.mamoworld.com/automation-blocks/tools-pr/projectSetup

Mathias Möhl - Developer of tools like BeatEdit and Automation Blocks for Premiere Pro and After Effects