Skip to main content
Participant
July 19, 2022
Question

El dispositivo de audio actual no admite la velocidad de muestreo.

• July 19, 2022
  • 1 reply
  • 715 views

Hola!

Conectando Airpods Pro a Premiere, en ocasiones me salta este mensaje:

No se han podido aplicar los ajustes del dispositivo, se ha producido el siguiente
error:
El dispositivo de audio actual no admite la velocidad de muestreo.
Aceptar

Alguien sabría decirme si tiene solución o si es un problema de los AirPods? Desde Apple no saben darme una solución. Lo peor es que, aunque al final consigo establecer la conexión y escuchar el audio desde los cascos, el audio me llega un poco tarde y no quedan los cortes de vídeo bien con el audio, es decir, cuando me los quito y lo escucho por los altavoces del ordenador, los cortes no están en el sitio que se supone que he escuchado con los cascos.

Gracias!

This topic has been closed for replies.

1 reply

Kevin J. Monahan Jr.
Legend
July 19, 2022

Hey there Rubén,

I am so sorry this is happening to you. I see it happening to others too. I believe AirPods are limited to 44.1KHz. Video is often 48KHz, and there could be a mismatch on your computer. Check your Audio Hardware Settings and match them to 44.1KHz and see if that improves your situation. I have some cheap wireless earbuds working fine on Mac and PC. They seem to be able to handle a sample mismatch on my Windows machine, but these are not AirPods.

Hope the info helps.

Thanks,
Kevin

Kevin Monahan - Sr. Community and Engagement Strategist – Adobe Pro Video and Audio
Participant
January 12, 2024

Thank you Kevin, Sorry for the late reply. Thank you for your help!

Thanks

Ruben