• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

refund

Community Beginner ,
Jul 30, 2023 Jul 30, 2023

Copy link to clipboard

Copied

I canceled my annual plan on 20.07.23. During the cancellation process, I was told that a certain amount of refund would be given to me, and I even waited for my month to be completed just for this. However, instead of paying 1692₺, this amount was automatically withdrawn from my account. How and why? Even on the monthly plan, there was no withdrawal of this much money. I would not have made this cancellation if I had not been told that a refund would be made. please fix it, i'm just a student.

by the way, there's not even enough topic title options are given. How will you find this question for God's sake?

Views

92

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct answer

Community Expert , Jul 30, 2023 Jul 30, 2023

contact adobe support and ask. there are 2 ways to contact adobe; chat and twitter:

chat:
use a browser that allows popups and cookies
and click here, https://helpx.adobe.com/contact.html?rghtup=autoOpen
in the chat field (lower right), type AGENT
be patient, it can take quite a while to reach a human.

twitter:
tweet @AdobeCare

p.s. if you're contacted by anyone (via email or private message), it's much more likely to be a scammer than an adobe representative. ie, double check for an employee badge if c

...

Votes

Translate

Translate
Community Expert ,
Jul 30, 2023 Jul 30, 2023

Copy link to clipboard

Copied

contact adobe support and ask. there are 2 ways to contact adobe; chat and twitter:

chat:
use a browser that allows popups and cookies
and click here, https://helpx.adobe.com/contact.html?rghtup=autoOpen
in the chat field (lower right), type AGENT
be patient, it can take quite a while to reach a human.

twitter:
tweet @AdobeCare

p.s. if you're contacted by anyone (via email or private message), it's much more likely to be a scammer than an adobe representative. ie, double check for an employee badge if contacted in the forums and look for an adobe.com domain in the email address if you click reply to an email. then check again and be very suspicious. any other method of contacting (or offering to contact you) is almost certainly a scam, https://community.adobe.com/t5/using-the-community-discussions/staying-safe-in-the-adobe-support-com...

 

<moved from cc services>

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Aug 16, 2023 Aug 16, 2023

Copy link to clipboard

Copied

i just saw your answert, hanks a lot. i will try to contact them

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Aug 16, 2023 Aug 16, 2023

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

you're welcome.  keep us updated.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Jul 31, 2023 Jul 31, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Hi there,

We're sorry for the trouble. Did you cancel it yourself or was it done by a Adobe support agent?

Ideally, there are cancellation charges imposed if the subscription is cancelled before term end.

We would also recommend you contacting the support team as we can not share anything confidential here. Please check this article before reaching out to them: https://helpx.adobe.com/manage-account/using/creative-cloud-subscription-terms.html

Let us know if you have any questions for us.

 

Regards,

Shivangi

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Aug 16, 2023 Aug 16, 2023

Copy link to clipboard

Copied

sorry i just saw your answer and no, i canceled but creative cloud withdrawed money automatically. i didn’t even allow this.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines