• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
3

So free trial is not free?

Community Beginner ,
Sep 10, 2021 Sep 10, 2021

Copy link to clipboard

Copied

So i used the acrobat reader on android, it's siad 7 days free trial for the permium so i tried it out. I got charged full amount for the yearly subscription even though i cancelled it immediaetly. I contact Playstore and they said they can't refund and i should try to contact adobe. So i wrote to the email they left on Play store contact but that was 2 days ago and still no reply.

 

I also noticed paople left review that they saw it said 7 day free trial but they got charged. 

 

I barely used it and to pay 30 - 35 $ for it, it's indeed too much.

TOPICS
Android , Cancel subscription

Views

2.1K

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
2 ACCEPTED SOLUTIONS
Sep 14, 2021 Sep 14, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Hi,   

   

Hope you are doing well.  

 

Sorry for the delay. A refund depends on when you cancel and the type of subscription you purchased. For most plans, you get a full refund if you cancel within 14 days of your initial purchase. Learn if you get a refund when you cancel.

Adobe does not issue refunds for purchases made directly through app stores. For refund or billing requests, refer to:

 

For IOS   

Apple manages the Acrobat Reader premium subscription purchased from the Apple App Store.   

 https://www.adobe.com/devnet-docs/adobescan/ios/en/managingsubscriptions.html#cancel-a-subscription 

  

For Android.   

Google manages the Acrobat Reader premium subscription purchased from Google Play Store. You can cancel your subscription using the Google Play Store app on your Android devices.   

https://www.adobe.com/devnet-docs/adobescan/android/en/managingsubscriptions.html#cancel-a-subscript... 

   

Let us know how it works at your end. If you have any further queries please feel free to reach out to us.   

   

Regards   

Ria   

  

 

View solution in original post

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Feb 14, 2023 Feb 14, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Hi @Nasim28408179dzqa,

 

Sorry to hear about your experience with Acrobat Reader Mobile.

 

The 7-day free trial is available only when you opt for the annual subscription. I checked your account and saw an active subscription for Acrobat, billed monthly, due to which Google charged you.

 

You may refer to the post: Want to cancel your subscription? Check if you are to learn more about cancellation and refunds.

 

-Souvik.

 

Marking a reply or response “Correct” will help future users with the same issue quickly identify the correct answer.

View solution in original post

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Sep 10, 2021 Sep 10, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Contact your bank. Cancel the order for fraud. Same thing happened to me 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Sep 16, 2021 Sep 16, 2021

Copy link to clipboard

Copied

I'll try but it was charged to my postpaid phone number and i'm not sure they will let me

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Sep 14, 2021 Sep 14, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Hi,   

   

Hope you are doing well.  

 

Sorry for the delay. A refund depends on when you cancel and the type of subscription you purchased. For most plans, you get a full refund if you cancel within 14 days of your initial purchase. Learn if you get a refund when you cancel.

Adobe does not issue refunds for purchases made directly through app stores. For refund or billing requests, refer to:

 

For IOS   

Apple manages the Acrobat Reader premium subscription purchased from the Apple App Store.   

 https://www.adobe.com/devnet-docs/adobescan/ios/en/managingsubscriptions.html#cancel-a-subscription 

  

For Android.   

Google manages the Acrobat Reader premium subscription purchased from Google Play Store. You can cancel your subscription using the Google Play Store app on your Android devices.   

https://www.adobe.com/devnet-docs/adobescan/android/en/managingsubscriptions.html#cancel-a-subscript... 

   

Let us know how it works at your end. If you have any further queries please feel free to reach out to us.   

   

Regards   

Ria   

  

 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Sep 16, 2021 Sep 16, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Hi Ria,
I did request the refund on the same day the payment was made.
Google store said it can't be refunded and I should contact the developer.

which i tried but no reply

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Sep 18, 2021 Sep 18, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Hi, So I have reached out to=contact google store but i've tried and they said that i shoulud contact Adobe . As this point it's practically false advertising because I'm not the only one fall for this trick that say you are offering 7 day free trial on the premium version. So many people also got tricked by this.

 
GPA.3323-1430-7893-41764

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Feb 14, 2023 Feb 14, 2023

Copy link to clipboard

Copied

This is nonsense. Sane thing happened to me. Tried the 7 day trial and canceled it the same day but was charged for $14 which Google Play says they can't refund! This is fraud.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Feb 14, 2023 Feb 14, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Hi @Nasim28408179dzqa,

 

Sorry to hear about your experience with Acrobat Reader Mobile.

 

The 7-day free trial is available only when you opt for the annual subscription. I checked your account and saw an active subscription for Acrobat, billed monthly, due to which Google charged you.

 

You may refer to the post: Want to cancel your subscription? Check if you are to learn more about cancellation and refunds.

 

-Souvik.

 

Marking a reply or response “Correct” will help future users with the same issue quickly identify the correct answer.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Mar 08, 2023 Mar 08, 2023

Copy link to clipboard

Copied

I also have been scammed into this today BTW its 2 years on they  said free trial for 7 days nowhere ever did I see it say only when you subscribe yearly ? Don't think anyone could afford a whole year up front when they are just trailing it. I am not happy I have canceled it same day yet still got stung for a month be they are rolling in it from all these money snatching they doing for a fake free trail !! 2 years in they still playing people ! 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Nov 08, 2023 Nov 08, 2023

Copy link to clipboard

Copied

I had free trial for one month. I tried it and it was to fifficult and cancel the free trial next day. Now they want money from me. This is unexceptable. So stop asking for money. I hate this . 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Nov 14, 2023 Nov 14, 2023

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Hi @fenneke33472745r61k,

 

Thanks for writing in! 

 

Would you mind trying the steps mentioned in the above article and check if that works for you? 

The subscription has to be cancelled by going to the store from where you purchased and not us.

 

-Souvik

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines