after effects (erreur) : dénominateur zéro conversion des dénominateurs de rapport (17§18)

Community Beginner ,
Jul 08, 2022 Jul 08, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour, 
Je travaille sur After Effects et j'ai ce message qui s'affiche régulièrement :
after effects (erreur) : dénominateur zéro conversion des dénominateurs de rapport (17§18)
Pour le faire disparaître je dois appuyer des dizaines de fois sur "Espace" et "Entrée" et  ça ne résout pas du tout le problème. 
J'ai la dernière version d'AE (22.5).

Est-ce que quelqu'un aurait une idée ? Merci pour votre aide.

TOPICS
Error or problem , Freeze or hang

Views

101

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Community Professional ,
Jul 08, 2022 Jul 08, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Without any specific info about what you do if and when this error crops up and your system we can't tell you much. Since it's just a generic math error this could mean anything from failing hardware acceleration to cache problems to an effect doing soemthing weird to 3D functions producing odd results to fonts causing problems and a million other potential causes. You really need to be more specific.

Mylenium

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Jul 11, 2022 Jul 11, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour, je travaille sur un motion design. Par exemple, je viens d'ouvrir AE et le pop up est arrivé tout de suite.
En source dans mon projet, j'ai du .ai , du .psd, une vidéo Mp4 que je dois utiliser pour l'intro et l'outro. J'ai des effets MisterHorse sur du texte et des images. Une caméra (avec une expression wiggle) et des compositions en 3D. Pas certaine que ça aide beaucoup dans le ciblage du problème... 

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Beginner ,

Copy link to clipboard

Copied

Ébauche 3D : Disponible
Mémoire de textures : 9739,00 Mo
Carte graphique
Fournisseur : NVIDIA
Périphérique : NVIDIA GeForce RTX 3090
Version : 11.600000
Mémoire totale : 24,00 Go
Modèle d’ombrage : -

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Adobe Community Professional ,

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

If it pops up immediately after opening AE, it is most definitely a GPU issue with hardware acclerated UI drawing. So annoying as it may be, you will need to spend some time straightening out its configuration. Install fresh drivers, check the various options, verify your screen configuration.

Mylenium

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines