Help! How to maximize the peak from the audio spectrum?
- June 3, 2021
- 3 replies
- 3811 views
Hello dear community,
I've been trying desperately for hours to find out how I can make the peak from my audio spectrum bigger. I've tried so many things and now I can't find a solution on my own either, therefore I hope that someone can help me here..
My goal:
- To enlarge or lengthen the purple / white peak, so that it takes up more space and stands out more
- To keep the circle as small as possible in proportion
My problem:
- The value "maximum height" is already set at the maximum level
- The smaller I set the layer size of my audio spectrum, the bigger the peak in relation to the circle, but then the tip is cut off from a certain height (PIC 1)
- The larger I set the layer size, the smaller the peak & the larger the circle (PIC 2)
I would be really happy if someone, who knows the program more than me, can help me here. Of course I will also give you more information about my problem, if you need it .. Greetings 😉
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Guten Tag liebe Community,
ich bin seit Stunden verzweifelt am rumprobieren, wie ich denn diesen Ausschlag von meinem Audio Spektrum vergrößern kann. Hab schon so vieles ausprobiert und alleine fällt mir jetzt auch nichts mehr ein, deswegen hoffe ich dass mir hier jemand weiterhelfen kann.
Mein Ziel:
- Den lila/weißen Ausschlag vergrößern bzw. verlängern, so dass er mehr Platz einnimmt und mehr heraussticht
- Den Kreis im Verhältnis möglichst kleinhalten
Mein Problem:
- Der Wert "maximale Höhe" ist schon auf dem Maximal-Level eingestellt
- Je kleiner ich die Ebenengröße von meinem Audio Spektrum einstelle, desto größer wird zwar der Ausschlag im Verhältnis zum Kreis, aber dann wird ab einer bestimmten Höhe die Spitze abgeschnitten (BILD 1)
- Je größer ich die Ebenengröße einstelle, desto kleiner ist wieder der Ausschlag und so größer auch der Kreis (BILD 2)
Ich würde mich echt freuen, wenn mir jemand, der sich mit dem Programm mehr auskennt als ich, helfen kann und sich die Zeit nimmt. Natürlich gebe ich auch mehr Infos zu meinem Problem, falls ihr diese benötigt.. Liebe Grüße 😉