Skip to main content
Participant
March 30, 2023
Answered

Problème d'export

• March 30, 2023
  • 2 replies
  • 755 views

Bonjour, j'ai un problème lors de mon exportation. Le fond de mon animation est noir, je l'ai fait plus large que la dimension de la composition, pensant que ça réglerait mon problème mais non. J'ai une bande blanche sur le côté droit de mon animation. On ne la voit pas sur after affect mais seulement quand elle est convertie en MP4.

J'espère que vous pourrez m'aider.

Bonne journée

After effect ((fond hors de la composition)

Bande blanche sur l'export mp4

This topic has been closed for replies.
Correct answer Rick Gerard

Your composition has an odd number of pixels. Compression to consumer formats like H.264 requires an even number of pixels. I suggest you try changing the comp size to 1080, 1528, or 1080, 1526.  Better yet, use an industry-standard frame size if you plan on exporting to social media or YouTube.

2 replies

Rick GerardCommunity ExpertCorrect answer
Community Expert
March 30, 2023

Your composition has an odd number of pixels. Compression to consumer formats like H.264 requires an even number of pixels. I suggest you try changing the comp size to 1080, 1528, or 1080, 1526.  Better yet, use an industry-standard frame size if you plan on exporting to social media or YouTube.

Participant
March 30, 2023

Merci beaucoup ! Le problème a été réglé grâce à vous 🙂

Bonne journée

Community Expert
March 31, 2023

Glad I could help. De rien.

nishu_kush
Legend
March 30, 2023

Hi Margot29154497z4fp,

Thanks for writing in.

Could you share more details about the project? Are these animated shape layers? Are you using any third-party plug-ins? Also, could you try previewing the export in a different media player?

Let us know if you get the same results.

Thanks,

Nishu

Participant
March 30, 2023

Merci pour votre réponse, il s'agit de couches de formes animées sans plug-ins tiers. J'ai essayé avec un autre lecteur multimédia et j'ai le même résultat.