• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Apple Pen sur Ipad

New Here ,
Feb 20, 2022 Feb 20, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour, j’ai un Ipad 6ème generation pour lequel j’avais acheté un Apple Pencil (1ere generation, qui se branche sur l’Ipad). Je m’en suis tres peu servi à l’époque mais je l’ai ressorti de sa boite dernièrement, tres attiré par Fresco entre autre. Malheureusement, si celui ci est détecté par l’Ipad, je n’arrive à pas le jumeler. Quand le le branche dessus il apparait déchargé, je le laisse se recharger mais quand je le débranche et que je le rebranche, il apparait de nouveau comme déchargé (3%). Est ce que certains d’entre vous connaitrait une astuce, une formule magique pour que je puisse de nouveau me servir de cet outil ? est ce un problème connu ? Pas vraiment envie de faire une croix dessus et d’en racheter un neuf (j’ai du m’en servir une semaine !). Merci à vous.
Precision : en suivant certains conseils, j'ai "déjumelé" mon pencil pour recommencer à zéro mais depuis le bluetooth ne détecte plus le pencil, même branché sur l'Ipad. Il me fait une demande de jumelage, sans suite.
TOPICS
Device , Live brushes

Views

191

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct answer

New Here , Jun 12, 2022 Jun 12, 2022

Unfortunately no, no progress despite my attempts. I had to buy a new Pen and everything is OK!

Votes

Translate

Translate
Community Expert ,
Jun 12, 2022 Jun 12, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Did you find a solution to this problem?

Quite often pairing old devices with new has issues. Then with software updates older devices can also be inadequate and not able to do everything the app suggests is available.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Jun 12, 2022 Jun 12, 2022

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Unfortunately no, no progress despite my attempts. I had to buy a new Pen and everything is OK!

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines