Exit
  • Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
  • 한국 커뮤니티
0

qyelles sont exactement les prérequis pour installer le logiciel ???

New Here ,
Jul 03, 2022 Jul 03, 2022

Bonjour la communauté,

Je n'arrive pas à installer Fresco car il est indiqué que ma config est incompatible ...

je me pose des questions :

i5 4670k

16 Gb RAM

Carte Vidéo Asus GTX 760 

DirectX 12 installé

et largement de quoi faire pour installer le logiciel.

Où se situe le problème pour Adobe ???

Comment diagnostiquer et permettre l'installation de Fresco ?

Merci

TOPICS
Activation installation and billing , Performance
743
Translate
Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 2 Correct answers

Adobe Employee , Jul 04, 2022 Jul 04, 2022

Hello @nadègef16784930 

Your graphic card is not compatible to run Fresco. Fresco requires graphics card with DirectX 12 (Feature level 12_1) support. 

Thanks,

Rohit

Translate
Adobe Employee , Jun 29, 2023 Jun 29, 2023

Hi @nathalie30396810h8nk,

I understand your frustration with the compatibility issue you're facing with Fresco. It seems that your Radeon R7 M260 graphics card may not meet the minimum system requirements for running Fresco, as it requires a graphics card with DirectX 12 (Feature level 12_1) support. There are two feature levels in DirectX 12, your card supports Feature Level till 12_0.

Unfortunately, this means that your current hardware is not compatible with Fresco. I apologize for any in

...
Translate
Adobe Employee ,
Jul 04, 2022 Jul 04, 2022

Hello @nadègef16784930 

Your graphic card is not compatible to run Fresco. Fresco requires graphics card with DirectX 12 (Feature level 12_1) support. 

Thanks,

Rohit

Translate
Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Bonsoir

la carte supporte DirectX 12.1 (Ultimate) et est à jour avec les
derniers pilotes, tout comme ceux de Windows 10.

Tout est vérifié de ce côté là.

D'où ma question !

Merci !

--
L'absence de virus dans ce courrier électronique a été vérifiée par le logiciel antivirus Avast.
https://www.avast.com/antivirus
Translate
Report
Community guidelines
community guidelines
Adobe Employee ,

Hello @nadègef16784930 

Kindly check in dxdiag of your system. The feature level:

RohitGuglani_0-1656993471056.png

What entries you see, Feature level 12_1 is required. Let me know if you need more help.

Regards,

Rohit

Translate
Report
Community guidelines
community guidelines
New Here ,
Jul 05, 2022 Jul 05, 2022
Bonjour

dxdiag indique DirectX 12 et d'autre part "windows update" indique que
c'est la dernière version 😕

le Bios de la GPU est à jour et tous ses pilotes également.

sur un autre ordinateur (i7 1185 G7 avec 64 Gb RAM) équipé d'une nVidia
Asus 1650 TI : il est indiqué également directX 12 et Fresco s'est
installé parfaitement.

sur un autre ordinateur (i7 7700K 64 avec 64 Gb RAM) équipé d'une nVidia
Asus 1660 TUF : il est indiqué également directX 12 et Fresco s'est
installé nickel.

avec DxDiag : rien ne met en évidence une quelconque différence entre
les 3 PC.

Merci !

--
L'absence de virus dans ce courrier électronique a été vérifiée par le logiciel antivirus Avast.
https://www.avast.com/antivirus
Translate
Report
Community guidelines
community guidelines
New Here ,
Jun 09, 2023 Jun 09, 2023

Bonjour à vous, 

Je sais que la discussion date un petit peu mais je me retrouve aujourd'hui dans la même situation que vous..

Je ne comprends pas le problème de compatibilité qui m'empêche d'installer Fresco, les derniers pilotes sont à jour et la version directx 12 est installée.

Est ce un problème de matériel ( j'ai une Radeon R7 M260)

Avez vous trouvé une solution à ce problème?

Je vous remercie grandement.

Translate
Report
Community guidelines
community guidelines
Adobe Employee ,
Jun 29, 2023 Jun 29, 2023
LATEST

Hi @nathalie30396810h8nk,

I understand your frustration with the compatibility issue you're facing with Fresco. It seems that your Radeon R7 M260 graphics card may not meet the minimum system requirements for running Fresco, as it requires a graphics card with DirectX 12 (Feature level 12_1) support. There are two feature levels in DirectX 12, your card supports Feature Level till 12_0.

Unfortunately, this means that your current hardware is not compatible with Fresco. I apologize for any inconvenience this may cause. If you have any further questions or need assistance with any other Adobe products, feel free to ask. Thank you.

Best,

Anshul Saini

Translate
Report
Community guidelines
community guidelines