• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

PDF exportation problem with illustrator

New Here ,
Nov 11, 2021 Nov 11, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

Je réalise actuellement des dessins vectorisés sur illustrator dans l'objectif de les lire sur un ordinateur. Mon objectif est de les exporter au format PDF pour garder une qualité vectorielle et non une image pixelisé.

Hors quand j'ouvre mon document pdf, les épaisseurs de trait sont différentes, il faut alors zoomer sur le dessin pour retrouver les épaisseurs correctes. J'ai par la suite le même problème en l'exportant sur indesign en pdf ou en .ai, et en l'exportant par la suite en pdf depuis indesign.

Merci d'avance pour votre aide

TOPICS
Bug , Draw and design , Import and export , Performance , Print and publish

Views

353

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe
Community Expert ,

Copy link to clipboard

Copied

If you're viewing them in Acrobat, there is a setting in Preferences > Page Display called 'Enhance Thin Lines' that may be the cause.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,

Copy link to clipboard

Copied

Je n'utilise pas forcément acrobat. Quand j'exporte depuis mon macbook en pdf depuis illusatror que je l'ouvre avec apercus les epaisseurs de trait ne sont pas correct, il faut alors que je zoom pour retrouver les bonnes épaisseurs. Lorsque je l'envoi à mon client qui lui a un PC il rencontre le même problème.
Capture d’écran 2021-11-11 à 11.36.50.pngCapture d’écran 2021-11-11 à 11.36.59.png

Je vous joins les deux photos correspondants à mon problème.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Expert ,

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

What software are you and your client viewing these in?

I think this is probably expected behaviour when viewing lines at a zoom level that makes them thinner than a single pixel. There is no way to show them thinner at that zoom level.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines