Welcome Dialog

Welcome to the Community!

We have a brand new look! Take a tour with us and explore the latest updates on Adobe Support Community.

InDesign très (trop) lent

New Here ,
Jun 30, 2021 Jun 30, 2021

Copy link to clipboard

Copied

InDesign 16.2.1

Mac OS Mojave

iMac 18,3

Quasiment chaque copier-coller de texte, tout copier-coller d'image, toute sauvegarde… déclenche la roue qui tourne pendant 10 minutes environ. Je travaille sur mon bureau… J'ai désactivé le contrôle en amont, réglé l'affichage sur standard… Rien n'y fait.

L'année dernière, j'ai déjà passé une demi-journée avec un tech d'Adobe au téléphone pour un problème similaire… pour rien. Ça n'a rien résolu. Mais là... Ça empire. Ma collègue de travail a le même problème....

Désinstallation, reset des prèférences… Le problème revient au bout d'une journée...

Mon travail est en péril.

Je paye un abonnement pour une application qui ne marche pas... Pourquoi ? Même Adobe n'a pas la réponse.

TOPICS
Bug, Performance

Views

37

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Community Professional ,

Copy link to clipboard

Copied

reset des prèférences…

De quelle manière ?

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Community Professional ,

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

In my experiences following behaviours slows InDesign down:

1. In multi column text frames in long stories the balance column is activated: Work with object styles and deactivate it in the style during work.
  2. Live Preflight active: Turn it off during editing. At the end turn it on again.
  3. Use of EPS: Don't use EPS anymore, use PDF/X-4 instead or AI files.
  4. Many languages, each languages reduces the speed. No solution known.
  5. Manual formatting: Use styles: Paragraph, Character, Object, Table and Cell Styles. 

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines