Skip to main content
Eve Graphisme
Participant
November 22, 2024
Answered

Mes fichiers indesign ne s'enregistre pas et ne s'exporte pas sur mon disque dur externe !

• November 22, 2024
  • 1 reply
  • 871 views

Bonjour,

Depuis l'achat de mon disque dur externe pour stocker mon travail, je ne parviens plus à enregistrer les fichiers Indesign dessus, ni à exporter en pdf ou jpg, les fichiers n'apparaissent pas sur le disque dur.

Je suis obligé de passer par le bureau pour enregistrer et exporter mes fichiers, puis ensuite les copier sur mon disque dur.

Si vous avez une explication ou une solution à mon problème je suis preneuse ! J'imagine qu'il faut paramétrer le disque sur le logiciel mais j'ai beau chercher je ne trouve pas.

En vous remerciant par avance,

Eve PIONNIER

This topic has been closed for replies.
Correct answer Abhishek Rao

Hi @Eve Graphisme,

Thanks for the details! It seems like a permission issue. Please try the following steps:

1. Check Permissions:

• Right-click your external drive in Finder > Get Info > Ensure "Read & Write" is enabled under "Sharing & Permissions."
  2. Disk Utility:

• Use Disk Utility to verify and repair the external drive.
  3. Test with Another Drive:

• If possible, try saving/exporting to a different external drive to see if the issue persists.
  4. Safe Mode:

Let me know if this helps!

Best,
Abhishek Rao

1 reply

Anshul_Saini
Community Manager
Community Manager
November 22, 2024

Hi @Eve Graphisme,

Thanks for reaching out! I understand how frustrating it must be to face this issue. Since you’re able to save to your desktop and copy the files to the external drive but cannot save/export directly from InDesign, this could indicate a permissions issue specific to how InDesign interacts with your external drive.

Could you please share your InDesign version, operating system, system specs, External Hard Drive make & model, and any specific error messages you get when exporting or saving the files to an External Hard Drive from InDesign? This will help us investigate further!

Best,

Anshul Saini

Eve Graphisme
Participant
November 22, 2024

Bonjour, merci pour votre réponse !

Mon mac book pro est la version Monterey 12.7.6

Le logiciel Abode est la version 20.0

Voici les messages d'erreur qui s'affichent lors de la tentative d'enregistrement du document indesign sur le disque dur (fichier endommagé ou ouvert dans d'autres applications alors que ca n'est pas le cas..)

L'exportation PDF ou JPG n'affiche pas de message d'erreur, mais le fichier n'apparait pas dans le disque dur.

C'est un mystère !

Merci d'avance

Eve

Abhishek Rao
Community Manager
Abhishek RaoCommunity ManagerCorrect answer
Community Manager
November 22, 2024

Hi @Eve Graphisme,

Thanks for the details! It seems like a permission issue. Please try the following steps:

1. Check Permissions:

• Right-click your external drive in Finder > Get Info > Ensure "Read & Write" is enabled under "Sharing & Permissions."
  2. Disk Utility:

• Use Disk Utility to verify and repair the external drive.
  3. Test with Another Drive:

• If possible, try saving/exporting to a different external drive to see if the issue persists.
  4. Safe Mode:

Let me know if this helps!

Best,
Abhishek Rao