Skip to main content
Participant
November 12, 2017
Pregunta

Kan bestand niet openen: de bestandsindeling wordt mogelijk niet.....

• November 12, 2017
  • 2 respuestas
  • 1888 visualizaciones

Kan geen enkel bestand/foto meer openen/importeren in Indesign CC 2018! HELP!

Este tema ha sido cerrado para respuestas.

2 respuestas

Jongware
Community Expert
Community Expert
November 12, 2017

Het is nooit mogelijk geweest om in InDesign een PNG bestand te openen. Dat is wat deze foutmelding zegt: openen. En dat klopt dus inderdaad, voor InDesign 2018 en alle voorgaande versies.

Heb je hetzelfde probleem als je dit PNG bestand op de juiste manier probeert te plaatsen?

Participant
November 12, 2017

Ook jpeg bestanden niet en dat kon altijd wel. Met cmdO kon ik overigens ook prima png bestanden openen in een indesign document.

Jongware
Community Expert
Community Expert
November 12, 2017

Nee hoor, daar heb je altijd Cmd+D voor gebruikt: "Plaatsen" ipv "openen". (Tenzij je de toetsencombo hebt geherdefinieerd, maar niet veel mensen doen dat voor deze standaardfunctie.) Het is nooit mogelijk geweest om een PNG – of wat dat betreft, een JPEG – meteen te openen met Cmd+O. Ik ken ook geen enkele plugin die dat mogelijk zou maken (die zou ook niet veel nut hebben, trouwens).

Dus als ik het goed begrijp, je kan ook niet meer een PNG plaatsen? Eentje die je wel kan bekijken met Voorvertoning of met een ander programma?

Derek Cross
Community Expert
Community Expert
November 12, 2017

We can't translate the text on the image, but if you're having problems Placing an image try resetting your InDesign preferences (note: you can't Open an image you have to Place it):

Close InDesign. Then hold down Ctrl + Alt + Shift (Windows) or Cmd + Ctrl + Opt + Shift (Mac), and relaunch InDesign. Respond in the affirmative to the dialog asking if you really want to replace the preferences.

Participant
November 12, 2017

Dear Derek,

That didn't help unfortunately. It seems impossible for me to open or import any file into indesign cc 2018. Keep receiving that message.