Skip to main content
Inspiring
December 28, 2021
Answered

Can I get a Lightroom download for macOS 10.13.6 High Sierra

• December 28, 2021
  • 2 replies
  • 14773 views

My M1 Mac Mini is at home.  I am traveling with an old 2010 MacBook Pro.  

I am stuck at macOS 10.13.6 High Sierra.

I had Lightroom on this MacBook a few months ago but did a fresh install to clean up a lot of garbage.

Now I'm away from home with no Lightroom.

I just want to import, cull, and maybe do some basic editing before I get home to my M1 Mac Mini.  

Can someone point me to a download of an older version that will work?

This topic has been closed for replies.
Correct answer dj_paige

The only Lightroom Classic downloads you can get any more require OSX 10.14 or later

2 replies

Participant
June 28, 2022

Does a workaround to this limitation exist? I'm also on holiday with an old but fully working MacBook Pro

dj_paige
Legend
June 28, 2022

Since I wrote the above, there are now ways to download earlier versions, depending on which earlier versions you might want. Please be specific about your needs.

Participating Frequently
December 1, 2022

Por fin conseguí descargarlo, me pidió el numero de serie y todo correcto, pero ahora al intentar iniciar Lightroom 6 me pide de nuevo mis datos, los introduzcos y me pide de nuevo la validación del número de serie, pero me da un mensaje como si no estuviera conectado a internet y por tanto no me deja ponerlo y no se ya que hacer.

Por más que le doy a validar no sirve de nada, porque supuestamente no está conectado a internet, esto ocurre mientras estoy escribiendo esto, lo digo porque si que estoy conectado, pero no me da la opción de poner el número de serie. Ojalá podáis ayudarme, porque ADOBE dice que ellos ya no pueden ayudarme al tratarse de Lightroom 6.

dj_paige
dj_paigeCorrect answer
Legend
December 28, 2021

The only Lightroom Classic downloads you can get any more require OSX 10.14 or later

MIT-MikeGAuthor
Inspiring
December 28, 2021

Thanks

Darn