Salir
  • Comunidad global
    • Idioma:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
  • 한국 커뮤니티

Exel in JSX

Nuevo aquí ,
Jun 08, 2009 Jun 08, 2009

Hello everyone,

Is it possible to read the data from an 'Exel' database file and create an array in .jsx file using the information?

Thanks in advance

TEMAS
Acciones y scripts
2.0K
Traducir
Informe
Directrices de la comunidad
Sé amable y respetuoso, muestra títulos de crédito de la fuente de contenido original y busca duplicados antes de publicar. Más información
community guidelines

correct answers 1 respuesta correcta

Héroe valeroso , Jun 09, 2009 Jun 09, 2009

You can save your Excel sheet to a CSV file and this can be read into the jsx EG:

var csvFile = File.openDialog("Open Comma-delimited File","comma-delimited(*.csv):*.csv;");
csvFile.open('r') ;
var csvString = csvFile.read();
csvFile.close();
csvString = csvString.split('\n');
for(var s = 0;s<csvString.length;s++){
var lineData = csvString.split(",");
//Process each line of data.
alert(lineData[0]);
}

Traducir
Adobe
Héroe valeroso ,
Jun 09, 2009 Jun 09, 2009

You can save your Excel sheet to a CSV file and this can be read into the jsx EG:

var csvFile = File.openDialog("Open Comma-delimited File","comma-delimited(*.csv):*.csv;");
csvFile.open('r') ;
var csvString = csvFile.read();
csvFile.close();
csvString = csvString.split('\n');
for(var s = 0;s<csvString.length;s++){
var lineData = csvString.split(",");
//Process each line of data.
alert(lineData[0]);
}

Traducir
Informe
Sé amable y respetuoso, muestra títulos de crédito de la fuente de contenido original y busca duplicados antes de publicar. Más información
community guidelines
Gurú ,
Jun 09, 2009 Jun 09, 2009

If you are on Windows you can have your javascript create a vbs script that can either create the csv file on demand or extract only the needed data. You could also use the excel ADODB driver to query the spreadsheet using sql.

Unless the sheet changes often and you need to make sure that the cvs file is always curent I would use Paul's suggestion.

Traducir
Informe
community guidelines
Nuevo aquí ,
Jun 15, 2009 Jun 15, 2009
MÁS RECIENTES

Okay I got it....

Thank you very much....

Traducir
Informe
community guidelines