Skip to main content
Participant
October 14, 2019
Question

Pas de curseur du texte Adobe première pro CC 2019

• October 14, 2019
  • 2 replies
  • 831 views

Bonjour,

J'ai un bug qui est frustrant. Quand je sélectionne un texte dans Adobe première pro cc 2019, je ne sais meme pas qu'est ce que j'ai sélectionné et je ne vois pas le curseur non plus. Je tiens à préciser que j'ai déjà réinitialisé les paramètres.

This topic has been closed for replies.

2 replies

Ann Bens
    Community Expert
    Community Expert
    October 15, 2019

Make sure your scale in your Windows operating system is set to 100% or the recommended scale (125% gives issues).

Sometimes manually resizing the Program window makes the cursor reappear.

Participant
    October 15, 2019
    Merci pour votre réponse, lorsque j'ai changé l'échelle comme vous le dite à 100% le curseur s'est apparaît mais tous devient plus petit et difficile à lire ça fatigue les yeux à force de travailler sur le programme il y a-t- il un petit réglage pour ça ...
    Legend
    October 14, 2019

Are you using the text tool (the t in the tool pallette)?  When I select the text tool and click on the program monitor, the cursor becomes a red vertical line where I can start typing.  A text clip is created in the timeline.  As long as that clip is selected you can click and drag to select all or part of your text.  if you click on a different area, you can add text to that area.  In the effect controls, you can adjust font, position, etc.   If this is not the behavior you're seeing, post back and describe what's happening...

Participant
    October 15, 2019

Bonjour,

Oui j'utilise l'outil texte (le t dans la palette de l'outil)?  Lorsque je sélectionne l'outil texte et je clique sur le moniteur de programme, le curseur ne devient pas une ligne verticale rouge où je peux commencer à taper.  Un clip texte n'apparait pas dans la chronologie pour que je poursuit la démarche...