Skip to main content
Lukas Sander
Participant
February 12, 2026

OK Button in den Voreinstellungen funktioniert nicht

• February 12, 2026
  • 1 reply
  • 24 views

Ich benutze Premiere 2026 und will in den Voreinstellungen eine Änderung vornehmen. Um diese zu bestätigen / sichern und das Einstellungs-Fenster zu schliessen, drücke ich den “OK” Button - aber nichts passiert. Er ist blau und nach dem Drücken auch mit der hellblauen Umrandung gehighlighted, aber nichts passiert.

Ich habe den Button per Tabulator angesteuert und Enter gedrückt - kein Effekt.

Die einzige Möglichkeit, das Einstellungsfenster zu schliessen, ist “Abbrechen” zu drücken - dann werden aber alle Änderungen verworfen.

Ich habe Premiere und den Computer (M1 Macbook Pro) neu gestartet, beim Start von Premiere durch “Option” drücken das Reset-Fenster aufgerufen und alle Möglichkeiten ausprobiert, Premiere komplett deinstalliert, neu installiert, stattdessen eine alte Version (25) installiert - immer das gleiche, nichts hilft: Das Voreinstellungs-Fenster lässt sich nicht über “OK” schliessen und Änderungen vornehmen.

1 reply

Community Manager
February 12, 2026

HI ​@Lukas Sander,

Thanks for reporting this issue. That is not expected behavior.  I’m sorry you’re dealing with it.  Are you able to capture a screen recording of the issue?  Also, can you tell me exactly which version of 26 you're using, along with your computer specs?  Please see: How do I Report A Problem?  I hope we can help you soon.

Lukas Sander
Participant
February 12, 2026

thanks for the reply! this is what I am using:

and this is what it looks like - not really interesting. the settings page before the click on “OK”:

and after the click it just stays there with the highlighted “OK” button:

it doesn’t matter if I change anything or not - the “OK” never works. it doesn’t freeze - I can change things afterwards, but the window only disappears with “Abbrechen” (cancel).

thanks for help!

Lukas Sander
Participant
February 13, 2026

problem was solved in a long session assisted by google ai resetting preferences, deleting caches,  deleting prefernce files, going to console mode, using the adobe cleaner tool, deleting host files,  checking logitech overlays, blocking background tasks in terminal...
finally it came down to read and write settings of the premiere folder to which the settings save the data (~/Library/Preferences/Adobe/Premiere Pro/26.0/). why the rights to read and write were changed one day to the next stays mysterious...