• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Cancellation

New Here ,
Apr 05, 2023 Apr 05, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Hi, I asked them to cancel my subscription and they asked for huge amount due for cancellation just because I forgot to cancel before trial period ended. They froze payments for 6 months as I was in crunch but started again but now have renewed my subscription again even after telling customer service guys then that I need to cancel and are asking for another lumpsump amount to cancel. How much free money without using your services do I need to pay. You have made good business by charging people like this Adobe and fooling them and not giving them easy option of leaving you guys midway. I would really need someone to look into my account and see the activity on it to know how much I have used it in last two years and what big amount I have paid just because I decided to try your products. Very disappointed by services of adobe. 

Views

351

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Apr 05, 2023 Apr 05, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Hi there,

 

Thank you for writing to us. Happy to help!

 

We have checked your account and we see that you have an active Adobe Acrobat Pro subscription under the email address associated with the community.

 

However, for your future reference, if you cancel within 14 days of your initial order, you’ll be fully refunded. Should you cancel after 14 days, you’ll be charged a lump sum amount of 50% of your remaining contract obligation and your service will continue until the end of that month’s billing period.

 

Also, please read the article to learn about cancellation terms for your subscription.

https://helpx.adobe.com/manage-account/using/creative-cloud-subscription-terms.html#cancel

 

Since, this is a community forum, we are happy to share the link that can help you to connect with the Adobe Customer support via chat or on the phone.

https://helpx.adobe.com/contact.html?rghtup=autoOpen

 

If you are not able to get to the chat window, then disable your adblockers, firewall, enable cookies/scripts on your browser. If it still fails then change your browser/machine/network.

 

Please do not share any personal/confidential information like email ID, bank details, etc here. This is a public forum.

 

Hope the information was helpful to you. Please let me know if you have any further questions.

 

Sincerely,

Rashmi Swain

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Apr 06, 2023 Apr 06, 2023

Copy link to clipboard

Copied

*I am still not able to get in contact with any customer representatives. I
was given offer for £0 for next two months but I still couldn’t get an
answer to how much the amount would be when I cancel it after 2 months of
£0 payment. I really want to cancel the subscription without paying any
amount as I have not used any Adobe service last year and neither I am
using it this year. Your subscription are clever way of binding the
customers to pay extra without using the services. I understand I was under
a contract for a year for which I paid but this rolling membership
automatically which binds me for another year is beyond my understanding.
Adobe has take enough money in one contract to give me an option to cancel
anytime. If this is not resolved I will have to write to **Citizens Advice
consumer service to bring this to their notice and take further action on
it. Early reply would be greatly appreciated.*
*Kiran Kapoor*

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 06, 2023 Apr 06, 2023

Copy link to clipboard

Copied

if you couldn't contact anyone from adobe support, where did you get that offer of 2 free months??

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Apr 07, 2023 Apr 07, 2023

Copy link to clipboard

Copied

That was just online your usual digital offer for my account but not after
chatting or discussing with a human customer representative.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 07, 2023 Apr 07, 2023

Copy link to clipboard

Copied

@kiran29255025c87c 

 

i didn't understand that last response, but were you able to contact adobe support?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 07, 2023 Apr 07, 2023

Copy link to clipboard

Copied

CONTACT ADOBE SUPPORT:
================
Online Chat: https://helpx.adobe.com/contact.html?rghtup=autoOpen
Twitter: https://twitter.com/adobecare
Phone M-F, during normal business hours: https://helpx.adobe.com/contact/phone.html

Hope that helps.

Nancy O'Shea— Product User, Community Expert & Moderator
Alt-Web Design & Publishing ~ Web : Print : Graphics : Media

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Apr 08, 2023 Apr 08, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Hello, Could you hepl me, I couldn't cancel my free trial and my account was billed, how shoul I ask for refund?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 08, 2023 Apr 08, 2023

Copy link to clipboard

Copied

@Vera293080556huv 

 

contact adobe support. there are 3 ways to contact adobe; chat, phone and twitter:

chat:
use a browser that allows popups and cookies
and click here, https://helpx.adobe.com/contact.html?rghtup=autoOpen
in the chat field (lower right), type AGENT
be patient, it can take quite a while to reach a human.

phone:
https://helpx.adobe.com/contact/phone.html

twitter:
tweet @AdobeCare

p.s. if you're contacted by anyone (via email or private message), it's much more likely to be a scammer than an adobe representative. ie, double check for an employee badge if contacted in the forums and look for an adobe.com domain in the email address if you click reply to an email. then check again and be very suspicious. any other method of contacting (or offering to contact you) is almost certainly a scam, https://community.adobe.com/t5/using-the-community-discussions/staying-safe-in-the-adobe-support-com...

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Apr 08, 2023 Apr 08, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Thank you very much, I could'n see the chat because my browser doesn't allow popups and cookies. The agent helped me with everything.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 08, 2023 Apr 08, 2023

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

that's good to hear @Vera293080556huv.  (and thank you for the update.)

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 05, 2023 Apr 05, 2023

Copy link to clipboard

Copied

adobe can't determine whether you use your subscription apps, or not.  ie, they can no more monitor your app use than a magazine publisher can determine whether you read their magazine after you subscribe to their magazine.  and it readlly doesn't matter to the publisher (or adobe) whether you took advantage of your subscription.

 

adobe support can determine whether you've subscribed, when and if you cancelled, along with other details of your account, but again, cannot determine app usage.

 

there are 3 ways to contact adobe; chat, phone and twitter:

chat:
use a browser that allows popups and cookies
and click here, https://helpx.adobe.com/contact.html?rghtup=autoOpen
in the chat field (lower right), type AGENT
be patient, it can take quite a while to reach a human.

phone:
https://helpx.adobe.com/contact/phone.html

twitter:
tweet @AdobeCare

p.s. if you're contacted by anyone (via email or private message), it's much more likely to be a scammer than an adobe representative. ie, double check for an employee badge if contacted in the forums and look for an adobe.com domain in the email address if you click reply to an email. then check again and be very suspicious. any other method of contacting (or offering to contact you) is almost certainly a scam, https://community.adobe.com/t5/using-the-community-discussions/staying-safe-in-the-adobe-support-com...

 

=====================================================

in the future, to find the best place to post your message, use the list here, https://community.adobe.com/

 

p.s. i don't think the adobe website, and forums in particular, are easy to navigate, so don't spend a lot of time searching that forum list. do your best and we'll move the post if it helps you get responses.

 

<moved from using the community>

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
LEGEND ,
Apr 08, 2023 Apr 08, 2023

Copy link to clipboard

Copied

When you accepted 6 free months, it wasn't "free gift for going away". It was "reason to stay in the program". You committed to another year. 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines