• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit Search
2

Cancelling plan.

New Here ,
Apr 26, 2022 Apr 26, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Hello,

I decided to try the free trial of acrobat pro DC and forgot about it. Looking at my bank transactions I can see that I've been paying for the service for 2 months. When I try to cancel the plan I'm being told that I have to pay 810 kr (80USD) as I'm cancelling my plan early. It seems as if I've been put on a 1 year plan automatically after the end of the trial. I've never agreed to this and would like to cancel my plan without having to pay the 810kr.

 

With Regards,

Philip Wilson

 

Views

1.3K

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 26, 2022 Apr 26, 2022

Copy link to clipboard

Copied

You should contact Adobe directly for help with this issue:
General help page: https://helpx.adobe.com/contact.html
Chat support: https://helpx.adobe.com/contact.html?rghtup=autoOpen
(type "Agent" to chat with a real person)
Phone support: https://helpx.adobe.com/contact/phone.html
There's no email support.

Beware of people contacting you via the forums' messaging system pretending to work for Adobe! Only those with an "Adobe Employee" tag under their name are legit. Also, Adobe will never offer to contact you via Skype, or use an email account that's not under the adobe.com domain...

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Apr 26, 2022 Apr 26, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Thank you. The chat support helped me out and were kind enough to cancel my subscription without me having to pay extra.

 

With regards,

Philip Wilson

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 26, 2022 Apr 26, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Glad to hear it!

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
May 16, 2022 May 16, 2022

Copy link to clipboard

Copied

I have been trying to cancel via the chat for almost 3 weeks now and it says to update the billing info to cancel. I do not intend to continue with the plan and therefore don't need to add it for you to unnecessarily charge my credit card. I want it cancelled and your chat keeps saying you are closed. Please proceed

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Jan 20, 2023 Jan 20, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Me too

decided to cancel after one day and the system sent me round and round after failing to recognise my registered email and telling me I'm offline. Then I try again and it signs me in, I tyry to cancel and it says account not recognised!!!! I look online for contact options, I search the website and every avenue takes me to the same cancellation page. In sheer frustration I come on here after 90mins of trying to find a way to cancel it to finally find the links listed in this post.

Why are these immediately available to users from the website?

Who designed this site?

Would they care to come for a chat with my lump hammer as I'd like to use it to beat into their EMPTY heads the utter stupidity of the process they have DESIGNED!!! They are absolute MORONS!!!

 

The entire web team should be fired for cause with immediate effect and the head of CS should be publicly humiliated for such RANK INCOMPETENCE!

What this process does is enforce classic FAILURE demand onto your telephony system. Why? Because the appalling design makes it impossible to achieve my purpose via the stupid website! This has cost me time, money, emotional integrity and your staff a very angry customer who knows it's not the agents fault but is completely unable to express it to those ACTUALLY responsible.

 

So please do come and visit me in person and allow me to vent using aforementioned tool on your empty skulls.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Jan 20, 2023 Jan 20, 2023

Copy link to clipboard

Copied

* Why are these options NOT available directly from the website?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Feb 19, 2023 Feb 19, 2023

Copy link to clipboard

Copied

i wanted to try the free trial and when the date to cancel came i couldnt find the cancel subscription, please i dont want this and i didnt even use it, i feel robbed, how should i do this

 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Feb 19, 2023 Feb 19, 2023

Copy link to clipboard

Copied

To cancel a subscription: http://helpx.adobe.com/x-productkb/policy-pricing/cancel-subscription-acrobat-online-services.html

To request a refund for past purchases try the options mentioned above.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Feb 20, 2023 Feb 20, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Hi there,

 

Thank you for writing to us. Happy to help!

 

We have checked your account and we see that you have a cancelled Acrobat Pro subscription under the email address associated with the community.

Your purchase of a yearly subscription comes with a significant discount. Therefore, a cancellation fee applies if you cancel before the year ends.

 

Also, please read the article to learn about cancellation terms for your subscription.

https://helpx.adobe.com/manage-account/using/creative-cloud-subscription-terms.html#cancel

 

Since, this is a community forum, we are happy to share the link that can help you to connect with the Adobe Customer support via chat and you can ask for help on the cancellation fee.

https://helpx.adobe.com/contact.html?rghtup=autoOpen

 

If you are not able to get to the chat window, then disable your adblockers, firewall, enable cookies/scripts on your browser. If it still fails then change your browser/machine/network.

 

Please do not share any personal/confidential information like email ID, bank details, etc here. This is a public forum.

 

Hope the information was helpful to you. Please let me know if you have any further questions.

 

Sincerely,

Rashmi Swain

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Feb 20, 2023 Feb 20, 2023

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

@Nontokozo284869443tja (and others).

 

make sure you're aware of the cancellation terms by selecting your plan type (at the top of the page here), https://helpx.adobe.com/manage-account/using/creative-cloud-subscription-terms.html

for info on how to cancel your subscription, this page describes the few steps involved, https://helpx.adobe.com/manage-account/using/cancel-subscription.html

if you want to cancel but are unable to follow the steps described in the "how to cancel page", contact adobe support.

there are 3 ways to contact adobe; chat, phone and twitter:

chat:
use a browser that allows popups and cookies, and click here, https://helpx.adobe.com/contact.html?rghtup=autoOpen
in the chat field (lower right), type AGENT
be patient, it can take quite a while to reach a human.

phone:
https://helpx.adobe.com/contact/phone.html

twitter:
tweet @AdobeCare

p.s. if you're contacted by anyone (via email or private message), it's much more likely to be a scammer than an adobe representative. ie, double check for an employee badge if contacted in the forums and look for an adobe.com domain in the email address if you click reply to an email. then check again and be very suspicious. any other method of contacting (or offering to contact you) is almost certainly a scam, https://community.adobe.com/t5/using-the-community-discussions/staying-safe-in-the-adobe-support-com...

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Feb 20, 2023 Feb 20, 2023

Copy link to clipboard

Copied

[MOVED TO THE ACCOUNT, PAYMENT, & PLAN DISCUSSIONS]

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines