• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

recuperation de fichier

Explorer ,
Apr 09, 2022 Apr 09, 2022

Copy link to clipboard

Copied

My file (a photo book project) is no longer accessible.  I probably made a mistake. Is it possible to recover this old version? Thank you for your help.

 

Mon fichier (un projet de livre photo) n'est plus accessible. J'ai fait probablement une fausse manoeuvre. Est-il possible de recuperer cette ancienne version ? Merci de votre aide.

TOPICS
Bug

Views

254

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct answer

Community Expert , Apr 09, 2022 Apr 09, 2022

Is it saved someplace? There is no auto-save function in InDesign and automatic document recovery only is possible for files that were not properly closed before program termination (crash, forcequit), and not always then.

Votes

Translate

Translate
Community Expert ,
Apr 09, 2022 Apr 09, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Mon fichier (un projet de livre photo) n'est plus accessible.

C'est-à-dire ? Que se passe-t-il quand tu essaies de l'ouvrir ? Y a-t-il un message d'erreur ? As-tu fais une recherche sur ton ordinateur ?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Explorer ,
Apr 09, 2022 Apr 09, 2022

Copy link to clipboard

Copied

J'ai une ancienne version de mon projet. je crois que je me suis un peu mélangé les pédales dans les enregistrements. J'ai bien fait une recherche dans mon ordinateur. Seule cette version est enregistrée. J'ai lu dans le help center qu'il y a toutes les minutes un enregistrement automatique mais je ne le trouve nulle part. y'a plus qu'à recommencer je crois.

 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 09, 2022 Apr 09, 2022

Copy link to clipboard

Copied

 J'ai lu dans le help center qu'il y a toutes les minutes un enregistrement automatique

Comme je l'écrivais dans cette discussion : https://community.adobe.com/t5/indesign-discussions/r%C3%A9cup%C3%A9ration-fichier-indesign/td-p/971... il n'y a pas d'enregistrement automatique. Cette fonction ne sert qu'à pouvoir récupérer le fichier en cas de plantage, mais en aucun cas il ne permet de récupérer une version si on ne l'a pas enregistrée.

 

Mais tu n'as pas de système de sauvegarde régulière de tes données ?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Explorer ,
Apr 09, 2022 Apr 09, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Euh... je suis un peu négligent. Mais je fais de mon mieux. Je vais rebrancher ce disq externe, regler time machine sur Indesign et mettre en automtique. Je te remercie encor pour tesd réponses. 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 09, 2022 Apr 09, 2022

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Je ne crois pas que tu puisses sélectionner ce qui est sauvegardé par Time Machine.

 

Euh... je suis un peu négligent

La citation suivante n'est pas de moi, mais elle est très juste : « En informatique, il y a deux types d'utilisateurs : ceux qui ont déjà perdu des données et ceux qui vont en perdre…»

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 09, 2022 Apr 09, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Is it saved someplace? There is no auto-save function in InDesign and automatic document recovery only is possible for files that were not properly closed before program termination (crash, forcequit), and not always then.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines