Skip to main content
Participant
December 6, 2024
질문

Problème avec les paramètres prédéfinis et les fichiers DNG du Leica M11

• December 6, 2024
  • 1 답변
  • 291 조회

Je rencontre un problème avec l’importation des fichiers DNG issus des appareils Leica M11, M11P et M11D dans Adobe Lightroom et Adobe Lightroom CC. En effet, lorsque j’importe ces fichiers, aucun des paramètres prédéfinis (presets) que j’avais sélectionnés au préalable ne s’applique automatiquement. Cela semble concerner spécifiquement les fichiers DNG issus de ces modèles Leica. ça fonctionne parfaitement avec d'autres modèles (M10 par exemple). 

Quelqu'un d'autre à remarqué ce problème?

1 답변

Sameer K
Community Manager
Community Manager
December 6, 2024

Hey, @cyril_Z. Welcome to the Lightroom Community. I'll help you figure this out. Please share the system info from Lightroom Help > System info > Copy and paste into a text document > Upload and attach here.  

If possible, please share a few sample images that worked and the ones that don't behave as expected. Also, have you set up RAW defaults for this camera separately? 

Awaiting to hear from you. Thanks! 
Sameer K

(Type '@' and type my name to mention me when you reply)

cyril_Z작성자
Participant
December 8, 2024

Merci pour ta réponse! Voici quelques images qui montrent le problème :

Sameer K
Community Manager
Community Manager
January 1, 2025

@Sameer K 

Hey there! I'm sorry for the delay in getting back to you. Would you mind sharing a few sample RAW images with me?

If you agree, please upload a few images to any cloud file-sharing platform and share a public link with me through a direct message from my profile. Also, please tell me if the preset you applied as a RAW default is a custom preset or one of the defaults.

Thanks!

Sameer K