Copy link to clipboard
Copied
The lighting is uneven. While the clock is well lit, the organ is too dark, many details in the wood carving below the pipes are in total darkness.
Shooting photos inside churches and chapels can be very challenging unless you have permission to use artificial lights or a tripod with a long exposure setting. In some cases, it's necessary to take multiple exposures and stack them in Photoshop or Lightroom to balance the available lighting conditions. Really nice pipe organ. I bet it sounds
...Copy link to clipboard
Copied
The lighting is uneven. While the clock is well lit, the organ is too dark, many details in the wood carving below the pipes are in total darkness.
Shooting photos inside churches and chapels can be very challenging unless you have permission to use artificial lights or a tripod with a long exposure setting. In some cases, it's necessary to take multiple exposures and stack them in Photoshop or Lightroom to balance the available lighting conditions. Really nice pipe organ. I bet it sounds amazing!
Copy link to clipboard
Copied
Really nice pipe organ. I bet it sounds amazing!
By @Nancy OShea
Yes.
Copy link to clipboard
Copied
In addition, the photo is not level.
Copy link to clipboard
Copied
Pour faire cette photo convenablement, il faudrait plusieurs prises avec différentes expositions :
Les églises son des endroits très complexe à photographier. J'aurai utilisé un pied et plusieurs prises. Le pied permet aussi de descendre en ISO ce qui aiderait à garder le niveau de bruit assez bas.
Avec différents masques et une correction géométrique (voir remarque de @RALPH_L ) il se peut que cette image pourrait être utilisée, si l'on réussit à contenir le bruit et à augmenter le piquet. Parce que en plus des autres défauts, l'image est molle.
Copy link to clipboard
Copied
Copy link to clipboard
Copied
Underexposed shadows, the focus is too soft and it is not level.
Copy link to clipboard
Copied
comment faire une mise au point moin molle ? merci
Copy link to clipboard
Copied
As-tu utilisé un trépied, comme je l'avais recommandé ? https://community.adobe.com/t5/stock-contributors-discussions/bonjour-est-ce-qu-il-y-a-trop-de-bruit...
Copy link to clipboard
Copied
non j'ai pas pensé merci pour ton conseil
Copy link to clipboard
Copied
Avec un trépied, tu es sans tremblements, tu peux faire des séries d'expositions, tu peux faire des expositions plus longues, et ainsi réduire les ISO et l'ouverture (augmenter la valeur F). Tu peux ensuite assembler les différentes expositions en postproduction pour obtenir une image parfaitement exposée et nette. Lorsque je n'ai pas mon déclencheur à câble, je règle l'appareil photo sur le déclencheur automatique de deux secondes.