• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Bug Expression .Mogrt Graphique Essential

New Here ,
Jun 20, 2018 Jun 20, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

Je voudrai signalé un Bug qui peu rendre fou. je remet dans le contexte.

Je télécharge des exemples titres gratuits en objet graphique essentiel mais impossible de changer la couleur ou la taille des formes.

Je l'ai ouvre avec After effect (technique de renommer le .mogrt et .zip) et je me rend compte qu'il y a plein d'erreur de scripts... la raison pour la quelque les parametes ne sont pas modifiable dans Premiere.

L'erreur est en fait que le logiciel le comprend pas l'expression par exemple thisComp.layer("Title Controller 01").effect("Shadow Direction ")("Slider") car mon after Effect est en Français donc il faut modifier toutes les expressions "Slider" par "Curseur" pareil pour "color", etc...

Y'a til pas une autre solution automatique car c'est une sacré perte de temps. En plus j'imagine pas la déception quand tu achète un .Morgt et qu'il marche pas et que le SAV dit qu'il marche nickel

Views

810

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Jun 20, 2018 Jun 20, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

les Mogrts en vente sur Adobe Stock sont normalement internationaux et fonctionnent quelque soit la langue du logiciel. Si le Mogrt qui pose problème a été téléchargé et/ou acheté depuis Adobe Stock, il faut contacter le sav avec le numéro / reference du Mogrt pour qu'ils corrigent le problème.

Seb

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Jun 20, 2018 Jun 20, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Good that I still understand 'French' (from school days.. haha), but can't reply properly so translate my reply please :

If contacting the author of the mogrt or Adobe Stock will take lot of time until either replies, the problem with that

mogrt is clear, the author did not run 'Expression Universalizer' before exporting the mogrt, so if you managed to

open the mogrt file in after effects as you said, the only thing to do is that you buy 'Expression Universalizer'

from this link : ExpressionUniversalizer 3 - aescripts + aeplugins - aescripts.com

just run it on all comps in after effects and export the mogrt file

or, you can send me the mogrt file and I will universalize the expressions for you, that if you trust

me that I do not use the mogrt file (which I won't for sure) because I already create mogrts for Adobe Stock

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Jun 20, 2018 Jun 20, 2018

Copy link to clipboard

Copied

To add to my previous comment you need to run expression universalizer on an english version of after effects, or the same language the original project was created on after effects to work properly

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Jun 20, 2018 Jun 20, 2018

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Thanks carlosz13485882​ I'm gonna translate.

kris3d​, ce que Carlosz suggère, c'est de prendre le script (si vous ne l'avez pas déjà) Expression Universalizer 3 sur Aecript, et de l'executer sur toutes les compositions du mogrt dans After Effects.

Ca sera probablement plus rapide que d'attendre la réponse du SAV ou de l'auteur du Mogrt.

En espérant que ça vous dépanne,

Sébastien

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines