Copy link to clipboard
Copied
I'm pleased to announce that Premiere Pro version 23.2 has just been released with a fix for this issue and some other nice features. Please update to get the fix.
Copy link to clipboard
Copied
I work around this problem by saving the output mp4 (h.264) file in a different folder than where the Premiere project file is saved.
Even though I use Portuguese characters in the file name and hardware acceleration, the file is exported correctly.
So in my case, I can't export the mp4 file in the same folder as the Premiere project file.
Copy link to clipboard
Copied
Is good to know! Thx
Copy link to clipboard
Copied
This is happening to me and I only use English characters. How can I fix this?
Copy link to clipboard
Copied
When exporting videos, use "software encoding" instead of hardware encoding.
It worked well for me and solved all my problems.
--
Melhores Cumprimentos:
António Fragata
Videografia - Fotografia e Video
[personal info deleted by mod]
Copy link to clipboard
Copied
Thank you for your suggestion Antonio.
After watching a recent YouTube video I did choose 'software encoding'. However, I've installed an earlier version of Premier Pro and that version is working for me. I won't up update Premier Pro until this issue is resolved in a future update.
I'm also doing some online learning to figure out all the basics to get my head around the jargon and features available in Premier Pro.
Cheers
Copy link to clipboard
Copied
It worked for me! Thanks.
Copy link to clipboard
Copied
Solved used software encoding. Thanks
Copy link to clipboard
Copied
Thanks for the information. Since yesterday it troubled me so much, I couldn't find the solution until now. It worked just by exporting to a new directory with a name with only English characters.
Copy link to clipboard
Copied
version 23.0 worked for me
Copy link to clipboard
Copied
I had the same problem with folders with accents in Portuguese. It was enough to remove the accents from the folders and it solved it.
Copy link to clipboard
Copied
Já temos quase 1 mês do lançamento desta versão e até agora não há nenhuma correção disponÃvel? Há alguma previsão? Não quero fazer downgrade nem desabilitar a aceleração de hardware. A solução que encontrei foi salvar os arquivos na raÃz do disco, numerados, e depois recortar e renomear.
Copy link to clipboard
Copied
Hola
el problema no era por estar usando caracteres de doble bytes, de hecho yo uso el español como escritura y nouso acentos. Existe un problema con la ruta de exportación, te explico: yo uso un disco externo donde tengo el proyecto completo y las exportaciones las envio a una carpeta en ese disco, carpeta exclusiva para las exportaciones. En un proyecto la reconce bien y exporta bien, en una segunda exportación del mismo proyecto pero donde cambio el formtato (otra lÃnea de tiempo) no lo exporta, y sqale el mensaje:
El importador de archivos detectó una incoherencia en la estructura de archivos de %filename.mp4%. Se ha deshabilitado la lectura y escritura de los metadatos de este archivo (XMP).
La solución fue muy extraña (te la comento para que busquen una solución más concreta). Para poder exportar el archivo tube que cambiar el destino de mi disco externo a el escritorio y pude exportar el video que necesitaba.
La solución no es la ideal pero funciona. Lo probe con otros proyectos que me pasaba lo mismo y en todos funcino, como solución rapida para salir del apuro funciona pero no es lo ideal, me pase mas de 3 horas tratando de exportar el archivo y no funcionaba nada, solo al probar algo tan simple como exportar al escritorio funciono.
Espero puedan ocupar esta información y dar una pronta solución, gracias.
Copy link to clipboard
Copied
Thanks ! Accents on the folder's name was the problem for me ( only since the last update). Now it's OK
Copy link to clipboard
Copied
having this issue, too. adding a reply so i can be notified when this issue is fixed
Copy link to clipboard
Copied
More than one month later, still no update of this "identified problem". Seriously what are you doing guys ? We expect so much service as pro users.
noar
Copy link to clipboard
Copied
this issue also happen in after effects 2023,when using h264 export new feature
Choose an export destination folder that uses only single-byte ASCII English characters (no accents, umlauts, etc.)
this can solve but I hope to support all language characters
Copy link to clipboard
Copied
This is a very serious issue, affecting a large part of the population.
Copy link to clipboard
Copied
To be fair : It affects the MOST part of the population.
Its a VERY VERY serious issue, and I dont get how can Adobe leaves this bug unsolved for two month.
Copy link to clipboard
Copied
Thought so too 😕
Copy link to clipboard
Copied
Hola! Esta es la solución que encontré. Primero con la versión 23 abrà el proyecto (que ya habÃa sido trabajado en esa versión) y lo guardé como una versión anterior. Luego, ese proyecto nuevo (copia del original) lo pude abrir en la versión 22 y ahà trabajar como siempre.
Igualmente hoy estuve hablando con soporte y me dijeron que el error se da cuando el proyecto (y la exportadación) no están alojados en el disco del sistema. Lo que me parece que Adobe deberÃa corregir.
La captura corresponde a la versión 22, pero en la nueva funciona de la misma manera.
Saludos y suerte!
Copy link to clipboard
Copied
Hello Adobe folks,
How can it takes more than a month to fix this ENORMOUS bug ? (And even : how can that kind of bug happen ?)
My Dropbox root folder is name after my name (Stéphane) and I use Premiere to WORK, so I dont want a workaround using software rendering.
Dont ask why people are moving to Resolve ...
Copy link to clipboard
Copied
O Media Enconder foi atualizado para a versão 23.2 e aparentemente o bug foi corrigido. Confere?
---
Media Encoder was updated to 23.2 and apparently bug was fixed. Check?
Copy link to clipboard
Copied
IncrÃvel o descaso da Adobe com o problema. Gastamos dinheiro assinando o software e há quase 2 meses não podemos utilizar a versão mais atual porque ainda não resolveram o problema. Agora, experimente atrasar o pagamento para ver o que acontece...
Copy link to clipboard
Copied
this -Choose an export destination folder that uses only single-byte ASCII English characters (no accents, umlauts, etc.) - worked, yet it´s quite ridiculous that the last update doesn´t support such characters. Really hope you fix that soon.
xoxo jk
Copy link to clipboard
Copied
Thank you - saved me a lot of time troubleshooting this 🖖