• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
1

Le son buzz d'un seul coup

New Here ,
Jan 19, 2023 Jan 19, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

Je me permets d'écrire sur ce forum que je n'ai trouvé la réponse nulle part...

 

Depuis mi-décembre, j'ai un problème avec le son de ma vidéo dans ma timeline.

Je tourne des vidéos Youtube ou des vidéos de formation donc le procédé est toujours le même :

J'enregistre l'image avec une caméra et le son avec un micro externe, je rassemble ensuite les deux dans ma timeline et commence le montage.

 

Le problème c'est que dans ma timeline, après avoir monté une grande partie de la vidéo ou même lorsque je fais la vérification à la toute fin, un problème apparaît avec le son.

 

Lorsque la vidéo avance, les clips s'enchainent jusqu'à un clip (qui n'est jamais le même) où le son de mon micro disparait et se retrouve remplacé par un buzz qui clip à 0dB. Par la suite, même si je me déplace sur la timeline, le buzz persiste. En revanche si je relance le projet le buzz à disparu ou apparaitra sur un autre clip (encore une fois aléatoirement).

 

Le problème c'est que mon ficher son de base n'est pas corrompu, qu'il existe toujours dans le chutier et que sur la timeline j'ai toujours "le signal" qui indique que mon clip n'est pas vide et que ma voix devrait être là.

 

Dernières précisions, je monte des vidéos depuis plus de 2 ans et je n'ai jamais eu ce problème avant et ce problème se retrouve aussi dans l'export où le son s'arrête (à un moment aussi aléatoire en fonction des exports) pour laisser place à un buzz de quelques secondes puis au silence jusqu'à la fin de la vidéo. Les sons présents dans les transitions, les génériques ou les intros/outro n'ont jamais eu ce problème.

 

Désolé pour le pavé, je me dis que plus il y a de précisions, plus la bonne réponse sera simple à trouver.

Merci d'avance pour votre aide ! 

TOPICS
Audio , Crash , Error or problem , Freeze or hang

Views

191

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Pinned Reply

Adobe Employee , Mar 28, 2024 Mar 28, 2024

Hello @Léocand,

Thanks for the message. It’s been a long time since you filed this bug. I apologize for the lack of a response. Are you still having this issue? The team will need more info from you to reproduce the bug. Can you provide the information required here? How do I write a bug report?

 

I'll move your post to the Discussions board while we await your information.

 

Thanks,


Kevin

Votes

Translate

Translate
Community Expert ,
Jan 20, 2023 Jan 20, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Tell us your source properties and sequence settings.  Sometimes a mismatch in sampling rate can cause issues.  Professional video is usually a minimum of 48k sampling and 16 bit.  Also, many formats audio is compressed which can also cause problems.   And unfortuantely these issues can cause intermittent and unpredictable issues...   so although everything was working fine previously...    You may find that the simplest solution is to transcode all your source materials to what's called a "mezzanine format" in which every frame is discreet like Prores, and the audio is uncompressed with a minimum of 48k 16 bit.    It's never easy to judge someone's level of expertise in a post, so if some of this seems over your head, just post back with your questions and we'll figure things out...

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Jan 23, 2023 Jan 23, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Salut,

Avant de faire ton rendu il faut aller dans Préférence --> Media
Et là tu décoche les deux dernières cases (codage et décodage)
Tu fais ton rendu et normalement c'est bon

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Mar 28, 2024 Mar 28, 2024

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Hello @Léocand,

Thanks for the message. It’s been a long time since you filed this bug. I apologize for the lack of a response. Are you still having this issue? The team will need more info from you to reproduce the bug. Can you provide the information required here? How do I write a bug report?

 

I'll move your post to the Discussions board while we await your information.

 

Thanks,


Kevin

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines