Ralentissement et lenteur lors de l'exportation / Slow and sluggish exports
Salut tout le monde,
Depuis quelques temps, je pense que ça vient depuis le Lightroom 2025, je rencontre des problèmes sur Lightroom...
J'ai essayé de voir avec le SAV, mais les modifications qu'on a fait n'ont pas l'air de fonctionner sur le long terme :
- Augmentation du Cache à 50Go
- Cache sur mon disque D avec plus de place au lieu de C.
En gros plus ma retouche avance, plus mon Lightroom se ralenti... Mais le plus gros des problèmes, c'est que l'export est hyper lent... 1h30/2h pour un export de 450 images, export qui devait prendre 30min grand maximum autrefois... L'autre jour il a fallu pas loin de 12h pour exporter 1900 photos.
Autre problème, plus ma retouche avance, plus mon disque dur ou le cache se trouve, se vide... Je peux vider un disque dur à 100% sur des grosses séries à retoucher. Je suis obligé de quitter Lightroom, attendre 2min et le relancer pour retrouver la place sur le disque.
Mes pilotes sont à jour, j'ai la configuration recommandé par Adobe.
Côté catalogue, pour optimiser et vu que je fais de gros reportages je les efface dès que les photos sont livrés au client, donc j'ai un catalogue neuf à chaque nouveau reportage.
Configuration :
Merci pour votre aide.
--
Hi everyone,
For some time now, I think it's been since Lightroom 2025, I've been having problems with Lightroom...
I've tried to check with the after-sales service, but the changes we've made don't seem to be working in the long term:
- Cache increased to 50GB
- Cache on my D drive with more space instead of C.
Basically, the more my retouching progresses, the more my Lightroom slows down... But the biggest problem is that exporting is extremely slow... 1h30/2h for an export of 450 images, which used to take 30min maximum... The other day it took almost 12 hours to export 1900 photos.
Another problem is that the more my retouching progresses, the more my hard disk, where the cache is located, empties... I can empty a hard disk to 100% on large retouching series. I have to quit Lightroom, wait 2 minutes and restart it to find the space on the disk.
My drivers are up to date, I have the configuration recommended by Adobe.
As far as the catalogue is concerned, to optimise it and because I do large shoots, I delete them as soon as the photos are delivered to the client, so I have a new catalogue for each new shoot.
Configuration:
NVIDIA GeForce RTX 4060, 8GB GDDR6
13th Generation Intel(R) Core(TM) i7-13650HX (24 MB cache, 14 core, up to 4.90 GHz)
16GB Ram
HD 1TB partitioned on C at 195GB and D at 732GB
I've tried everything, exporting without cloud creatives or with them, switching performance to forced or automatic GPU...etc
In sports photography I have to deliver very quickly, so it's rather annoying...
Thanks for your help.
[Moved from ‘Bugs’ to ‘Discussions’ by moderator, according to forum rules.]