Salir
  • Comunidad global
    • Idioma:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
  • 한국 커뮤니티

Footage blurry when playing not when paused

Nuevo aquí ,
Jan 26, 2020 Jan 26, 2020

Hello,

when my fottage is paused in my timelines the quality of the video is very crisp but as soon as i press play it loses its crispness, it is as if the resolution loses its high quality.  I have a new computer and also I have created proxies for all of my higher resolution clips. also when i export it  at maximum render quality it still stays low resolution. How do I make it stay crisp in its playback?

TEMAS
Procedimiento , Rendimiento
20.6K
Traducir
Informe
Directrices de la comunidad
Sé amable y respetuoso, muestra títulos de crédito de la fuente de contenido original y busca duplicados antes de publicar. Más información
community guidelines

correct answers 2 respuestas correctas

Comprometido , Jan 27, 2020 Jan 27, 2020

Full.JPG

Is this set to 'full' or set to 1/2 , 1/4 1/8?

Traducir
Nuevo aquí , Jun 22, 2023 Jun 22, 2023

Select the clip, go to sequence and click 'Render Selection.'

Traducir
Explorador ,
Jan 27, 2020 Jan 27, 2020

Hi ALTaalman97,

in the Program monitor window check you are playing with Full resolution in the combo menu instead of 1/2, or other option. Also, if you are working with proxies the resolution will still be low. Before you export you need to reconnect to the high resolution footage.

Traducir
Informe
Sé amable y respetuoso, muestra títulos de crédito de la fuente de contenido original y busca duplicados antes de publicar. Más información
community guidelines
Nuevo aquí ,
Apr 01, 2022 Apr 01, 2022

So I'm having the same problem they are and I'm viewing in Full but can't change it to 1/2 or anything else. Any solutions?

Traducir
Informe
community guidelines
Nuevo aquí ,
Apr 01, 2022 Apr 01, 2022

The captions I do mean. 

Traducir
Informe
community guidelines
Empleado de Adobe ,
Apr 04, 2022 Apr 04, 2022

Hi Marus,

Sorry. It would help if you had more resolutions available besides Full. What is the source footage? Can you show us your Sequence Settings? Any other screenshots you can show us?

Thanks,
Kevin

Kevin Monahan - Sr. Community & Engagement Strategist – Pro Video and Audio
Traducir
Informe
community guidelines
Comprometido ,
Jan 27, 2020 Jan 27, 2020

Full.JPG

Is this set to 'full' or set to 1/2 , 1/4 1/8?

Traducir
Informe
community guidelines
Nuevo aquí ,
Mar 21, 2025 Mar 21, 2025
MÁS RECIENTES

THANK YOU!!

Traducir
Informe
community guidelines
Nuevo aquí ,
Jan 15, 2022 Jan 15, 2022

I'm having the opposite problem. When the video is paused the image quality goes down. Anyone know how to solve this? It's no great for coloring with a blurry image.

Traducir
Informe
community guidelines
Nuevo aquí ,
May 07, 2022 May 07, 2022

just increase the BITRATE

Traducir
Informe
community guidelines
Nuevo aquí ,
Jun 22, 2023 Jun 22, 2023

Select the clip, go to sequence and click 'Render Selection.'

Traducir
Informe
community guidelines
Nuevo aquí ,
Dec 03, 2024 Dec 03, 2024

Amazing thank you

Traducir
Informe
community guidelines